Robert Louis Stevenson

* A könyv „Gyermek virágoskert * VERSEK”

Téli és nyári

Télen nem egy halvány fény, és mostam, és felöltöztem. Éppen ellenkezőleg, a nyári mindig altatni a nappali. Fényes nappal megyek aludni, és a madarak ugrás a kertben, és a felnőttek, így otthon, séta az ablakom. Mondja, ez nem rossz: Ha még mindig elég fény, és így szeretnék játszani, hirtelen kell lefeküdni!
Mindenütt eső: ő önti a kertben, egy sötét erdőben a távolban, a mi esernyők, és ott - a tengerekben - hajók.

viharos éjszakán

Ha sem a csillagok, sem a hold nem süt a késői órán, hallom csörömpölése ló, Hogy rohan el mellettünk. Ki a lovaglás nyers éjfélkor, a csend? A szél a fa nyikorog, Sway bíróság ismét visszhangos pata eléri a mi itt. És visszatérve ugyanazon az éjszakán, galopp lovas vágtat el.

A folyó

Mi székek adta egy sötét szekrényben, párnák különböző - a kanapén, és hogy a hajó készen áll a repülésre egy nyíl a víz felszínén. Van köröm és ivott vizet, hogy hozta a nővér, és Tom azt mondta: „Nem lehet elfelejteni, hogy az alma és a sárgarépa egy utat!” Most várom, hogy a túlsó szélén, még nem idézték teát inni! Mi a vitorlázás idő, a másik vitorlás és élvezze a játékot. Tom hirtelen csökkent, eltörte az orrát, és most az egyik tengerész. HOL úszott SHUTTLE? Folyó víz vastag homok benne - mint egy csillag. Fák a víz felett, a víz folyamatosan fut. Ott látod a címerek hab várak ott, én úszni ott kajakok eltakarni a parton. Folyóvízzel, én malom - a távolság, a távoli völgyek, dombok a ködben eltűnt. Villog megduzzadnak, mint hálózatok. Száz mérföld futó patak, majd a többi gyerek az én benyújtani transzfer.

Country Bed

Amikor beteg voltam sok napon, a két párna feküdtem, és az egész nap nem fog unatkozni, játékok kaptak nekem az ágyban. Katonák időnként én beállítása a rendszer működését, órákig ő vezette őket a nyílt - Egy takaró, a hegyek között. Néha fújt a hajók; Egy lapon a flottájuk jött; Vettem egy darab fa néha épült az egész városban. És én magam is, mint egy óriás fekvő testek az ország - a tenger és a sziklák Gromada tól lepedőt és takarót!
Az árnyék fut velem kihagyom, én csak egy kis menekülés. Mit tegyek ezzel árnyék, nem tudok gondolni. Szeretjük egymást, árnyék mozgékony és vicces, és ő ugrik be az ágyba a takaró alatt először. De ez nevetséges is, srácok, ez hogyan növekszik. Türelme nem elég, hogy növekszik évről évre. Aztán felszáll, mint egy labdát a falnak sétálni megy, akkor hirtelen, ahogy zsugorodik, ami nem tűnik el. Az árnyék nem tudja, hogyan kell játszani, hogy hol találja a többiek. Az egész nap volt becsapni, és mindig új módon. Árnyék az egyik fél járni az egész nekem ő fut. Tehát a nővér, hogy ragaszkodnak a fiú csak egy szégyen. Felkeltem nagyon korán, fél órával napkelte előtt. Láttam csillogó minden boglárka harmat. De lusta ma reggel valami volt az árnyék, nem akar felkelni az ágyból, és aludt, amíg a napot.

lefekvéskor

A szobák, a konyha az udvarra az éjszaka lefekszik terek, a fény és körözés lassan a feje fölé milliárdnyi csillagok és a bolygók. Sok levelek a kertben akkor nem találja meg, akkor nem fogja megtalálni sok ember a városban, hogy hány szemmel nézett rám a magasból - villogó, pislogó, remegés. Látom, ha mind a medve és a Sarkcsillag ott, és mellém a tengerben egy fal tele vízzel csillagképek. Megláttak, fenyegetik és vigyen az ágyban, de volt rájuk villogó, villogó szemekkel valaha is látni egy álomban újra.
Marsh játszani egy fésűt! Mi megy pyuhod! A dob rugalmas, csengő hangosan Johnny veri. Jen parancsolta csapatok, Peter tartja a hátsó. Bal, jobb! Wag kezét! Mindenki a csatában. Megcsodálhatja hozzánk bármikor néz. És a szalvéta, a banner, Végigsöpör a szél. Harcoltunk dicsőség, Jen, én főnök! Miután meglátogattuk mindenhol menekülni fog haza.

MY BED - hajó

Az ágyam - mint egy kis kenu. Én egy dada felszerelni az út hirtelen közepette csendes hullámok úszó, belefulladt a sötétben. Szinte egyik napról a másikra, azt Hajó csírázó, suttogva „jó éjszakát”, hogy minden, és a földöntúli viszont az úszni, és a csendes és néma. És, mint egy tengerész a hajó velük azt kell szállítani néha fel: játék, vagy egy labdát, Ile torta mézzel. Minden este csúszik be a távolságot a sötétben; De az óra hajnali megtudtam, hogy én - és sértetlen - a mólón állva. Én kincsem Azok anyát, hogy a piros doboz, ahol elrejteni ólomkatona, összegyűjtjük a nyáron: ők nővér, és azt tapasztalom, a tenger, a közeli erdőben egy patak. De ez a síp (ő fütyül hangosan!) Vágjuk ki a területen, a régi fűz; Én vagyok a nővér, és az én zsebkés Annak nád így együtt. Ez a nagy kő, tarka béren kívüli én csak húzta az egész izzyabnuv otthon; Ez volt olyan messze, hogy a következő lépéseket, és nem számít. Hogy az apa, sem az ég, és ez az arany! De a legjobb az egészben, hogy a király között a dolgokat, és hogy alig van sok gyermek - Itt véső: fertőzések fogantyú-penge. Ez asztalos bemutatta nekem!

City-fadarabokat

Vegye fadarabokat, és épít a város: házak, színházak, múzeumok és dokkoló; Hagyja, hogy a fészer eső és rohanás újra: Építünk paloták szórakoztató ház! Sofa - hegyek és a tenger - a szőnyegen. Építünk egy város a tenger, a hegyek. Itt - a malom, az iskola itt - a torony, és van kiterjedt kikötő - hajók állni. Építve a hegyre, és szép és jó; A teraszon, egy oszlopot, aki - a város: sekély lépcső vezet a felső tenger, ahol az öbölben hamarosan flottánk. Hajókat ismeretlen országokban; A matrózok énekelnek a szürke az óceán és az ablakok néznek ki, mint a folyosókon a palota tengerentúli dolgokat visz vég nélkül. De az idő, hogy befejezze! Mindennek megvan a maga ideje. Abban a pillanatban az egész város elpusztult. Lay fadarabok mint szemetet dobott. Amennyiben a város, a város a tenger, a hegyek? De nem volt! Látom előtte: házak, hajók és paloták a tömegből! És egész életemben szeretni fogja ezentúl Az a város, a város a tenger, a hegyek.

kivon ORSZÁG

A lámpa körül egy nagy asztal Ülj le a este. Énekelj, olvasni, beszélni, de nincs zaj, és nem rossz. Majd megragadva a puskát, én csak sötétben lopakodni egy gyalogút szoros és süket a kanapé és a fal. Van senki sem látja, ott fogok feküdni egy csendes, a sátor. Burkolt sötétség és a csend, én - a könyvek világában már olvasott nekem. Vannak erdők és hegységek, a ragyogás, a csillagok a sivatag kiterjedésű - és oroszlánok a patak inni Go vicsorgó tömegben. Körül a lámpák az emberek - nos, egy hajszál, mint egy kemping, a fény streaming éjszaka, És én - Indian tracker - sunyi csendben, elrejtve a sötétben. De a dada valóban rám. Keresztül óceán úszó otthon, szomorú keres a ködben a parton kivon országokban.

* From "aljnövényzet" WILL *

A széles arc az ég, este Tedd, és én meghalok, boldogan éltek, és könnyen meghal, és teszlek egy - Írj egy koporsót én tányér „Mariner of the Seas hazatért, a Hunter a hegyek haza, ott volt sokáig volt” .
Itt van, hogyan szeretnék élni, Szükségem van egy kicsit: Állítsa az ég, de a zaj a patak, de még mindig drága. Alvás a leveleken, enni és inni, kenyér mártással a folyóba - Ez egyfajta életet akarok élni örökké. Halál valaha, és mégis él - Hagyja, hogy a kör a föld virágos, hagyja, hogy a közúti szelek az utat! Barátság - off szerelem - le kell egy kicsit: Az egek a feje fölött, és az úton. Hideg őszi kegyetlen, de mivel a jó hangulat, látom: kék madár karom tiszta. Hogy szeretem az első hó, és tűz egy kő! Őszi én nem hozam, és a tél, amit kell. Halál valaha, és mégis él - Hagyja, hogy a kör a föld virágos, hagyja, hogy a közúti szelek az utat! Barátság - off szerelem - le kell egy kicsit: Az egek a feje fölött, és az úton.

Ott a hegyek

Ott, a hegyek, ahol a falu egyedül, ahol a vének pedig rózsaszín arca, és a látvány lányok Rest - Van felsők ragyog öröm, és köztük a szelíd szorosok Minden énekel és lélegzik a csend. Ha ismét a magasban is elérheti, hol van a hegy felett a piros ének madár, és a völgyekben - Zielona fű, hol ég a nap egy millió flitterekkel és magassága sötétség tysyachezvezdnyh fény és mozgás Éjszaka él! Ó, hogy az álom! Ébredj fel, berohant a távolságot anélkül határ, határok nélkül, Csendes lélegzetet harag mer! Ó, hol az ősi gerincek kizárólag a nagy elemek - szél, zivatarok, folyók. Az élet és a halál.

mézben

Heather ital már feledésbe merült régen. És ez volt édesebb, mint a méz, Részegebben, mint a bor. A kazánok felforrt és ivott az egész család a Kis-MEDOVAR barlangokban a föld alatt. Jött skót király, kegyetlen, hogy az ellenség, üldözött szegény piktek a rocky shores. Heather területen a csatamezőn maradt holtan a élő és a halott - élő. Nyári az országban van, Heather virágzó újra, de nincs, aki főzni mézben. Sírjukban zárja, a hegyek szülőföldjének Kis Haven-MEDOVAR jelenleg megtalálható. King of the hill lovagol a tenger felett a lovára, és a következő sirályok lebeg az útról egy par. Király néz komoran: „Megint a szélén én mézes-hanga virágok, méz és nem iszunk!” De vazallusát lesz két utolsó MEDOVAR túlélők. Kimentek alól a köveket, hunyorogva a fehér fény - Egy régi púpos törpe és egy fiú tizenöt. A tengerparton meredek hoztak kihallgatásra, de egyik sem a rabok az Ige nem mondott. Skót király ült, mozdulatlanul, a nyeregben. Egy kis ember áll a földön. Király megjegyezte dühösen: - A kínzás mind várakozás, ha nem mondjuk, a pokol, hogyan készültök a méz! Apa és fia hallgattak, állt a szélén a szikla. Heather megszólalt felettük, a tengerben - hengerelt tengelyek. És hirtelen ott volt egy hang: - Nézze, a skót király, beszélni veled szembe legyen! Öregségi fél a haláltól. Megváltoztattam az élet vásárol, ad el féltve őrzött titok! - Törpe király mondta. Hangja számlázott tisztán és élesen: - a rejtélyt sokáig adtam, ha a fiú nem zavarja! Boy élete nem kár, halál nyugtalanította. Szégyellem, hogy eladja a lelkiismeret lesz rá. Hadd szorosan kötődnek és dobták a mélybe a víz, fogom tanítani egy ősi skót főzés méz! Erős skót harcos fiú szorosan kötődnek és dobták a tengerbe a parti sziklák. A hullámok zárt fölötte. Megdermedt utolsó kiáltása. És azt mondta, visszhangzott a sziklás-régi apa. - Igaz, azt mondtam, a skót, a fia Vártam baj. Nem hiszek a stabilitást a fiatal, nem borotválkozó szakálluk. És nekem a tűz nem szörnyű. Hadd haljak meg az én szent misztérium - My mézben!

Karácsony a SEA

Tackles jeges, aki a fedélzeten a pálya, a lapok bottal a kezébe, a szél ledönti - Az éjszaka északnyugat emelkedett a reggeli és mentünk be az öbölbe, ahol a tomboló surf fogai között a sziklákon. Raging ordít a surf jött ki bennünket a sötétségből, de csak a hajnal, rájöttünk, mi összetűzés. „Mindenki a fedélzetre!” A fedélzet Mota minket oda-vissza, de tesszük a csúcsvitorla és elkezdte keresni a folyosón. Minden nap húzta a lapokat, és elment a North Cape, az egész nap taktikát változtatott, és fordított végigsöpört a dél. Minden nap tépte tenyér hiába rászorulók fagyott, hogy ne árokba a hajó és a samshm nem osztódnak. Mi kerülni Yuzhyaogo ahol a hullámok ordít a sziklák között, és minden manőver Észak bunkó előttünk felkelni. Láttuk a kövek, és házak, és vzvivshiysya fel a surf, és a határőrség a tornácon egy távcső. Beley óceán hab tető fehér fagy, meleg ragyogó ablakok, füst gomolygott a sütők, jó vörös lángok pattogó minden háztartásban, hallottuk ebéd, szag, vagy úgy tűnt számunkra. A harangláb harangja zümmögött boldogan - a mi kis templom karácsonyi szolgáltatás. Azt kell feltárni, hogy a bajok megtámadtak karácsony, és hogy a ház a zárka volt az apai házban. Láttam natív étkező, ahol volt egy beszélgetés csendes, Glare tűz aranyozott porcelán régi barátja; Láttam egy öreg édesanyja ezüst poharakat, és az ugyanazon apa ezüstszürke templomok. Tudom, hogy a beszélgetés a szülők az esti órákban - Körülbelül árnyékában a ház az ő fia, bolyongott a tengeren. Milyen egyszerűnek tűnt, és igaz, hogy a szót, én úgy döntött, hogy a lapokat a fény Nap! Eltörte a világítótorony Cape, piercing az esti ködben. „Adj a zátonyok bramsails!” - utasította a kapitány. Az első tiszt felkiáltott: „De a hajó nem élte túl, nem!” „Lehet talán, és túlélni” - volt egy nyugodt válasz. És akkor a hajó megremegett, és mintha minden nyilvánvaló, ő csak ment a szél egy szűk stormy Strait. Nap vihar végül lejtőin a téli föld; Mi tört ki az öbölre és áthaladt a világítótorony. És amikor a tengeren, amelynek célja az orr, a hajó minden megkönnyebbült, minden - de nem tettem. Azt hittem, a fekete tört a bűntudat és a vágyakozás, amely eltávolítja a házban, ahol a régi kor.